donderdag 2 maart 2017

De Zoektocht, dag 60

6 maal 10 is

Onlangs hoorde ik in een nieuwsprogramma dat de huidige kinderen op de lagere-, oeps leeftijd, basisschool niet meer leren door klassikaal veel te herhalen. En dat dit ervoor zorgt dat basis rekenen en taal op een lager niveau staat dan twee generaties terug.

Ik kreeg gelijk een flashback van de lagere school, samen de tafels opzeggen, "eenmaal een is een, tweemaal een is twee, .. " en zover ik mij kan herinneren gingen wij dan door tot twaalf.

Het werd ook een soort gezang, de hele klas inclusief juf, kwamen in een mooie flow, ook de tonen staan nog gegrift in mijn geheugen.

En nu ben ik dus bij "zes maal tien is zestig" en in mijn hoofd zing ik mee en voel ik mij weer even acht jaar oud.

Wat een blog allemaal kan veroorzaken.


Geen opmerkingen: