woensdag 1 februari 2017

De Zoektocht, dag 55

Ze zijn er weer

Een paar jaar geleden kreeg ik van mijn ouders voor mijn verjaardag een mussenflat.
Dat is een vogelhuisje met meerdere huisjes in één.

Ik op zoek naar een goede plek in mijn tuin en uiteindelijk vond ik een mooi plekje, vlak onder het afdakje van onze schuur. Goed beschut tegen de westerstorm en goede locatie wat betreft de zon.

Dus ik dacht, kom maar op mussen, deze prachtige woning kunnen jullie niet leeg laten staan!
Maar wat er ook gebeurde, de mussen hadden geen interesse.

Tot vorig jaar ik opeens wat beweging zag in de opening. Echter het waren geen mussen, het waren mezen! Maar dat is niet de bedoeling, het is toch een mussenflat met precies de juiste maat invlieg-opening? De bewuste mees had daar geen boodschap aan en eigende zich het huisje toe.

En zowaar, na een aantal weken hoorde ik gepiep en waren er nieuwe meesjes op de wereld gezet, zo ontzettend leuk!

En eergisteren zag ik weer een mees het hokje in en uit vliegen, zou het dezelfde zijn?


Geen opmerkingen: