donderdag 22 december 2016

De Zoektocht, dag 43

De bomen en het bos

Vanmorgen met Sylvia fijn gewandeld over het landgoed Rhynauwen, deels door het bos en deels langs de weilanden, de rode paaltjes volgend.
Sylvia had mij gevraagd om een keer op de bonnefooi te gaan wandelen, daar zij dat al een tijd niet gedaan had en daar ben ik altijd voor in.

Maar helemaal op de bonnefooi vind ik altijd wat lastig, enige voorbereiding vind ik belangrijk en meestal neem ik mijn wandelgps mee om grip te houden op de route, omdat ik anders wellicht door de bomen het bos niet meer zie. Ook in mijn werk heb ik deze dingen nodig om niet te verdwalen, daar heb ik al vaker over geschreven in mijn blog.

Maar dit keer had ik de gps expres thuis gelaten, ik had 's morgens besloten om echt eens op de bonnefooi te wandelen. Echter, aangekomen bij het landgoed zag ik (gelukkig) een plattegrond staan en heb ik die toch maar even gauw bestudeerd en besloten de rode route te wandelen. Maar ook stond er interessante info over het gebied op en dat bevredigt mijn nieuwsgierig- en leergierigheid .

Maar dat was dan ook de enige houvast, die rode paaltjes. En regelmatig waren wij ze kwijt, maar dat zorgde ervoor dat wij regelmatig stil stonden en konden genieten van de bomen in bos. Maar niet alleen de bomen, ook de vogels waren duidelijk aanwezig. Het was een aangename wandeling en we hebben mooie verhalen aan elkaar verteld en regelmatig gefilosofeerd over het leven, daar helpt zo'n omgeving prima voor, met name die bomen stimuleren je om over het leven na te denken.


Geen opmerkingen: