maandag 9 januari 2017

De Zoektocht, dag 47

Nog niet genoeg koffie gedronken?

Afgelopen vrijdag ben ik weer wezen koffiedrinken in het kader van mijn zoektocht.

Peter, een marketeer die een paar jaar geleden een project bij ons had uitgevoerd, had een tijdje geleden via LinkedIn op mijn blog gereageerd of ik een keer bij zijn bedrijf langs wilde komen.
Natuurlijk heb ik die kans aangegrepen, vooral omdat hij een paar jaar geleden voor zichzelf is begonnen en wellicht tips had voor mij wat betreft mijn doelgroep en hoe dat is, een eigen bedrijf runnen.

In hartje Utrecht zit zijn bedrijf Netwinst, in één van de bekendste steegjes met veel restaurantjes, wat een bijzondere plek! Via een deur naast één van die restaurantjes ging ik naar boven en was verrast over de grootte van het bedrijf. Als je door het steegje loopt, verwacht je echt niet dat boven die restaurantjes zo'n groot, modern, met veel licht en goed gefaciliteerd pand zit.

De ontvangst was heel hartelijk alsof wij elkaar onlangs nog gezien hadden, mooi is dat toch!
Onder het genot van een zalige kop koffie vertelde Peter mij wat het bedrijf doet en wie hun klanten zijn, maar vooral ook hoe hij ertoe gekomen is om voor zichzelf te gaan beginnen.
Ik vertelde hoe ver ik met mijn zoektocht ben en gaf aan dat ik nu echt op de weg zit richting (deels) zelfstandig ondernemer als persoonlijk coach. Ik vertelde hem dat ik zelf 10 jaar geleden in een coachingstraject wakker werd geschud en dat ik daarna veel meer plezier in werken en het leven had en dat ik die herkenning en erkenning graag ook anderen gun.
Hij gaf aan dit een goed idee is en dat hij wellicht in de toekomst wel een klus voor mij heeft. :-)

Je kunt dus niet genoeg koffiedrinken!


Geen opmerkingen: