maandag 23 januari 2017

De Zoektocht, dag 52

Spierpijn

Ik was het bijna vergeten, spierpijn in mijn bovenbenen en billen.
Toen ik nog fanatiek skiër was, kende ik dit gevoel maar al te best, met name als ik in de herfst weer begon met het trainen op de borstelbaan in Huizen, waar je in verband met de smalle baan veel bochtjes moest maken en dus ook veel diep-hoog-diep bewegingen moest maken.

Als ik dan eind november naar mijn eerste skiweek met de Nederlandse Skivereniging ging, was die spierpijn gelukkig verdwenen en kon ik mij volledig concentreren op de techniek.

Maar, ik heb het weer, diezelfde spierpijn en het is geen herfst en ik ben niet weer begonnen met skiën. Ik heb afgelopen zaterdag bij een vriendin laminaat gelegd in de woonkamer.
150 planken verplaatsen, afmeten, vastklikken en weer opstaan.
Het lijkt in de verste verte niet op skiën, maar blijkbaar heeft mijn lichaam daar een andere mening over.

Wat deed ik ook alweer destijds om de spierpijn te verdrijven?
Oh ja, ik ging meestal een stukje hardlopen, maar ook die hobby is inmiddels verleden tijd en op de sportschool train ik vooral mijn bovenlichaam, daar heb ik dus ook geen spierpijn.

Een bezoekje aan de sauna zou ook goed helpen, maar als ik naar de sauna ga, wil ik daar graag een aantal uur vertoeven en die ruimte is er niet in mijn agenda komende dagen.
Er zit niets anders op dan door te bijten en als een "oud" mannetje rond te lopen, het gaat vast wel weer vanzelf over.



2 opmerkingen:

Unknown zei

Warme douche en midalgan.......

Herman Kraamwinkel zei

Gewoon uitzingen.