dinsdag 10 januari 2017

De Zoektocht, dag 48

Reflectie is goed

Afgelopen weekend had ik in Steenwijk een kaderscholingsweekend van de SP, het ging met name over de status van de diverse lokale SP afdelingen, de weg naar de landelijke verkiezingen en hoe die twee zaken elkaar kunnen versterken.

Zondagochtend kwam Peter Kwint langs, hij is voorgedragen als kandidaat voor de 2e kamerverkiezingen en hield een inspirerend verhaal hoe hij 16 jaar geleden bij de SP terecht is gekomen.

Zijn verhaal bracht bij mij de vraag naar boven, waarom ik ook alweer actief geworden ben, een moment van reflectie dus.

Ik weet het nog als de dag van gisteren, het was ergens in 2004, een buurvrouw in Diemen belde aan, "weten jullie dat er een benzinestation op 100 meter van ons huis komt en willen jullie meehelpen om dat te voorkomen?". Ik was al een tijdje lid van de SP, maar niet actief en stelde voor om de SP in Diemen te benaderen.

En voordat ik er erg in had, was ik opeens een actieve SP'er geworden, die samen met SP'ers en de buurt in opstand kwam tegen het bouwen van een benzinestation, een fantastische actie met veel zelfgemaakte spandoeken, veel nieuwe mensen leren kennen en bijzondere ervaringen opgedaan.

Een organizer was geboren en sinds die gebeurtenis is het enthousiasmeren en verbinden van mensen een hele grote rol in mijn leven gaan spelen. Fijn om daar nog eens over te reflecteren.


Geen opmerkingen: