maandag 7 november 2016

De Zoektocht, dag 26

Drijfveren

Ik merk dat ik zonder de hectiek van mijn laatste functie weer tijd heb om te reflecteren en nieuwe dingen te verzinnen, daar krijg ik veel energie van. En om dan niet teveel te verdwalen, probeer ik al die nieuwe ideeën dan wel te koppelen aan het vak coachen.

Een van die ideeën is een hulpmiddel te ontwikkelen voor het tweede gesprek met een coachee (de persoon die gecoacht wordt).

In het eerste gesprek, het intakegesprek, ontdek je of de klik er is om samen het coachingstraject in te gaan en bepaalt de coachee het doel van het traject. Vanaf gesprek twee ga je samen aan de slag en is het fijn om iemands drijfveren te bepalen, voor de coach, maar vooral ook voor de coachee.

Het bepalen van iemands drijfveren kan via diverse testjes, maar daar ik graag een eigen systeem heb, heb ik nu zelf iets ontwikkeld.

Wat is dat iets?

Voordat ik het spel (ja, het is een soort spel) presenteer, ga ik het eerst een aantal keer testen en verbeteren. Wellicht wil jij een testpersoon zijn?    :-)



Geen opmerkingen: