maandag 21 november 2016

De Zoektocht, dag 34

En toen was het alweer maandag en kom ik erachter dat ik mijn vorig blog afsloot met "en morgen horen jullie meer". "Oeps", vrijdag was ik met mijn hoofd en hart heel ergens anders en ben ik glad vergeten om nog een terugkoppeling van de donderdagmiddag te geven. Mijn excuses aan diegene die vrijdag de blog gemist hebben en hierbij dan alsnog die update.

Donderdagmiddag was ik om 13:30 uur bij USG Restart om met de coach/trainer Stefanie voor te bespreken wat mijn rol en vooral ook mijn doel was in het meelopen met één van haar "Sla je slag" sessies. Dit zijn sessies waarin met een groep werkzoekenden regelmatig wordt besproken hoe het zoeken en vinden van een baan gaat.

Mijn doel was te ervaren of ik energie krijg van het begeleiden van een dergelijke groep mensen, onderdeel van mijn doelgroeponderzoek dus. En natuurlijk wilde ik actief meedoen zonder Stefanie's rol over te nemen.

De meeste mensen in deze groep zijn vooral nog druk met onderzoeken wat nu precies hun toekomstige baan gaat worden en ik voelde mij daar meteen thuis. Met in mijn achterhoofd wel een stemmetje die regelmatig aangaf dat ik geen onderdeel van die groep moest worden, zodat ik vanaf een afstandje vooral mijzelf kon observeren. Bleef mijn aandacht erbij, bleef ik goed luisteren, ging ik niet oordelen, etc., het bekende coaching-rijtje "Laat OMA thuis, gebruik LSD, neem ANNA mee, smeer NIVEA, wees een OEN en maak je niet DIK." dus.

Denk nu niet dat coaches aan de LSD zijn, dit staat voor Luisteren, Samenvatten en Doorvragen. Het is een handige ezelsbruggetje.

De tijd vloog voorbij en gelet de aantekeningen in mijn schriftje was ik oprecht geïnteresseerd en nieuwsgierig naar de mensen aan tafel, wat een goed teken is. Deze groep komt dus op mijn lijstje, weer een vinkje gezet :-)

En nog een voordeel van dat meelopen is, dat ik weer nieuwe contacten heb opgedaan. Eén van de groepsleden, Esther, wil (deels) voor haarzelf beginnen als coach en had inspirerende ideeën met betrekking tot het soort coachen en was ook nieuwsgierig welke opleiding ik daarvoor heb gevolgd. Wij kunnen elkaar vast verder helpen, en misschien kunnen wij elkaar wel coachen  :-)

Op naar dinsdag!


Geen opmerkingen: