donderdag 24 november 2016

De Zoektocht, dag 37

Zonneschijn

Vanmorgen heb ik mijn tweewekelijks verslagje geschreven over hoe het met mijn zoektocht gaat.
Dit is onderdeel van het re-integratietraject van USG Restart en helpt de coach/trainer van de groep om te kijken of er nog bepaalde onderwerpen zijn die de groep verder helpen en is meteen een moment van reflectie.

Wij sturen die mail naar de hele groep, zodat wij elkaar op de hoogte houden en wij van elkaar leren en misschien nog veel belangrijker steun aan elkaar hebben.

Ik sloot mijn verslagje daarom vanmorgen af met de volgende tip: "kijk ’s morgens vroeg eens extra lang naar een zonsopkomst en laat die energie in je stromen, dan is je dag nog fijner!"
Ik doe dat zelf regelmatig en ik heb naast mijn pc een gedichtje staan wat daar raakvlakken mee heeft en wat ik graag met jullie deel;

als schaduwen duisteren
in tijden van verdriet
herinner dan de mooiste dingen
die je even niet meer ziet

weet dat na elke nacht
de zon weer warmt met licht
om je tranen te drogen
van binnen en op je gezicht

En ik kijk naar buiten en zie de zon weer volop schijnen, wat een mooie dag!


Geen opmerkingen: