dinsdag 15 november 2016

De Zoektocht, dag 31

Toeval bestaat niet.

Ik geloof niet in toeval, maar soms twijfel ik ook weleens over die stelligheid. Ik geloof ook niet in goden of grotere machten, maar daar twijfel ik eigenlijk nooit aan.

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat steeds meer mensen in mijn netwerk, ex-collega's, vrienden en verre kennissen ook gaan bloggen. Komt dat door mij?
Ik ben gaan bloggen om mijn zoektocht te vergemakkelijken, reflectie en vergroten netwerk zijn daar onderdeel van. Zijn die andere mensen dan soms ook op een zoektocht?

Nu ik dat zo opschrijf realiseer ik mij dat dit inderdaad het geval is, zij zijn ook op een zoektocht!

En het mooie daarvan is dat wij dus niet alléén op zoektocht zijn, wij nemen jullie, de lezers, mee in onze reis. Samen op reis en elkaar helpen, wie wil dat nu niet?

En laat nu net daar mijn passie zitten, mensen helpen verder te komen door te luisteren, door door te vragen en af en toe een spiegel voor te houden. Een extra hoofd en hart aan te bieden, dat is mijn kracht.

En denk je nu, daar maak ik graag gebruik van, bel, mail, chat en dan maken wij een afspraak om die zoektocht naar dat iets een duidelijker doel te geven, zodat je die zoektocht kan omzetten in een duidelijke reis en het doel wordt bereikt.

Zo komt alles bij elkaar en dat is mijn bewijs dat toeval niet bestaat.


Geen opmerkingen: