maandag 14 november 2016

De Zoektocht, dag 30

Leren van elkaar.

Vanochtend was de eerste bijeenkomst "Arbeidsmarktbenadering" bij USG/Restart.

In een tweewekelijkse ochtend bespreek je met de "lot"genoten, waarmee je de sollicitatietraining hebt gevolgd, hoe het de afgelopen twee weken is gegaan.
Hoe gaat het met het zoeken naar vacatures, hoe gaat het met de sollicitaties, de gevolgde trainingen, maar ook hoe ieder in zijn vel heeft gezeten. Een betere beschrijving is wellicht, hoe ging het in je hoofd?

Ook staat er een onderwerp op de agenda welke is aangedragen door de groep.
Vandaag stond het bespreken van elkaars LinkedIn profiel op de agenda.
Dit onderwerp hebben wij al eerder besproken en dit heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, de profielen beginnen steeds beter te worden. Weer veel van elkaar geleerd.

Na deze sessie had ik ook nog een afspraak met mijn coach, die mij weer veel tips heeft gegeven hoe ik de weg van mijn zoektocht kan verbeteren. Van een onduidelijk heidepaadje naar een goed geplaveide winkelstraat, een metafoor die ik zomaar uit mijn mouw schud. Die winkels zijn dan de meeloop ervaringen die ik op de planning heb staan. Ik heb daar erg veel zin in!


Geen opmerkingen: