vrijdag 14 oktober 2016

De Zoektocht, dag 12

Het koffiegesprek gistermiddag heeft mij duidelijk gemaakt dat ik ook voor dergelijke gesprekken een goede voorbereiding nodig heb, een lijstje met vragen en bovenal wat ik met het gesprek wil bereiken. Dank voor deze hint André!

En nu ik het toch over lijstjes heb, mijn plan om bij mijn doel van mijn zoektocht te komen, heeft ook wat meer structuur nodig. En toen ik dit hardop met Astrid besprak, zei ze, "waarom maak je niet voor jezelf een Scrum bord". Wat een geniaal idee!

Dus dat scrumbord gaat er komen en ik zal jullie via dit blog meenemen in het opzetten daarvan.

Later op de dag kwam nog even de gedachte in mij op, "maar je hebt helemaal geen team om standups mee te houden en wie is de scrummaster en wie de productowner?.
Misschien zijn jullie straks dan wel mijn team en kunnen jullie mij helpen bij het in beweging houden van de userstories op mijn bord en die scrummaster speel ik dan zelf wel en als ik echt hulp nodig heb omdat ik niet verder kom, heb ik mijn coach bij Restart, Evelyn.

Wat een mooi idee en plan om het weekend mee te gaan beginnen!


Geen opmerkingen: