maandag 17 oktober 2016

De Zoektocht, dag 13

Dag 13 van mijn blog, is dat nu geluk of ongeluk?
Ik roep altijd dat het mijn geluksgetal is, " so be it"  :-)

Vandaag de tweede dag van de training " Solliciteren" bij USG-Restart.
Eerst elkaars CV's besproken en daarna de proefbrieven met elkaar gedeeld.
Veel van elkaar geleerd en mijn CV wordt steeds beter en makkelijker aanpasbaar aan de functie waarop ik in de toekomst ga solliciteren, dus die kan ik afvinken op mijn lijstje.

En over dat lijstje gesproken, ik vertelde dat ik voor mijzelf een scrum bord ga maken, daar ik op die manier wat meer focus krijg op de waslijst met zaken die ik allemaal de komende weken wil oppakken. Iedereen was erg enthousiast en ik heb beloofd dat ik ze mee zal nemen in het maken van het bord.
In welke vorm weet ik nog niet precies, misschien wel door middel van een klein filmpje.

De middag stond in het teken van het voorbereiden voor een sollicitatiegesprek, wat is je antwoord als ze je vragen " waarom zit je zonder werk"  en " wat zijn jouw successen". Met name het laatste heeft mij aangezet tot denken, wat heb ik eigenlijk de afgelopen jaren gedaan en waar kreeg ik energie van.
Dit helpt dus zeker bij mijn zoektocht!

Al met al was het weer een lange dag, maar het was het ook waard, met name dankzij de fantastische trainster Olga, maar niet te vergeten ook mijn collega's, het begint al een echt team te worden  :-)


2 opmerkingen:

edoderoo zei

"Waarom ben je bij je vorige werkgever weg" is een vraag die *ik* op ieder sollicitatiegesprek heb gehad. Omdat ik er een degelijk antwoord op had, was dat geen probleem, maar ze vragen het wel altijd, en je moet er dus inderdaad op voorbereid zijn.

Rob zei

Dag Koen,
Heb je wel eens gedacht aan een assessment om meer of jezelf boven water te halen. Je sterke punten, je zwakke punten, wat je motiveert, je gedrag onder druk, hoe je aan gestuurd wil worden,etc. Het geeft je ook veel handvatten voor een goede en krachtige profielbeschrijving.