maandag 31 oktober 2016

De Zoektocht, dag 22

Vandaag was alweer de laatste trainingsdag " solliciteren".

Vier maandagen hebben wij met 7 cursisten hard gewerkt aan het verbeteren van onze sollicitatie technieken, van het bellen over meer info over een vacature, het maken van een aantrekkelijke CV, het schrijven van een sollicitatiebrief die opvalt ten opzichte van alle andere brieven en uiteindelijk het sollicitatiegesprek. Wat kun je verwachten in dat gesprek en hoe bereid je je daarop het beste voor.

Wat hebben wij veel geleerd en veel geoefend, het waren lange dagen, maar alle inspanning heeft ook veel opgeleverd. Ik spreek voor mijzelf, maar ik weet ook dat de andere dit met mij delen, het was een prima cursus, zeker ook onze trainster Olga heeft daar veel aan bijgedragen.

En nu weer verder met mijn zoektocht, een beetje verlost van huiswerk, heb ik nu nog meer tijd om duidelijk te krijgen welke groepen van mensen ik kan helpen, coachen, bij hun zoektocht en/of bereiken van hun doelen.

Morgen weer een gesprek met iemand die daar ervarin in heeft, ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal. Hoe heeft hij bereikt wat hij nu doet en wat heeft hij daar voor nodig gehad. Oh, en eerst nog een coachingssessie met een collega, want ook dat gaat gewoon door.

Ik heb er zin in!


Geen opmerkingen: