woensdag 5 oktober 2016

De Zoektocht, dag 5

Blij verrast, dat zijn de woorden voor deze dag.

Bijzonder, hoeveel reacties ik op de diverse sociale kanalen krijg. Van een eenvoudig maar zeker welkome "ik leef met je mee", uitnodigingen om te sparren, tips, trucs en complimenten over mijn openheid dat ik mijn gedachten en belevenissen aan jullie toevertrouw.

En met name dat laatste heeft gezorgd voor extra bijzondere gebeurtenissen op LinkedIn.
Mensen buiten mijn vaste netwerk van volgers, zijn mijn berichten ook gaan delen en nu ben ik benaderd door RTL Z of zij contact met mij mogen opnemen. Heel bijzonder en natuurlijk ook heel erg leuk.

Tijdens mijn fitness uurtje kon ik die laatste gebeurtenis maar niet loslaten en in mijn hoofd probeerde ik de antwoorden te vinden op eventuele vragen, die wellicht gesteld gaan worden over het feit dat ik zo openlijk aan de hele wereld vertel dat ik ben ontslagen.

Uit al die woorden kwam de volgende volzin, "In je eentje ben je maar alléén en het is zonde om niet jouw persoonlijke ervaringen te delen met anderen, daar je daar zoveel voor terug krijgt aan ervaringen, kennis en warmte.".
En daar ik van nature nieuwsgierig, leergierig en een sociaal mens ben, moet dit wel mijn reden zijn.

En ik kijk nu alweer reikhalzend uit naar jullie reacties, dank jullie wel!


3 opmerkingen:

edoderoo zei

Wat ik nog een tijd lang gedaan heb, is op LinkedIn blogs geschreven over zaken uit mijn vakgebied (en in het Nederlands ook op www.edoderoo.nl) ... Hiermee kreeg ik wel extra verkeer naar mijn LinkedIn profiel, wat voor een werkzoekende altijd welkom is. Tevens kon ik daarmee laten zien wat ik kon, waar ik mee bezig was en hoe ik dat kon verwoorden. Werk zoeken is toch voornamelijk "jezelf verkopen" dus het is altijd goed om extra in de etalage te staan. Winkeldochters staan immers in het magazijn.

Unknown zei

Je schrijft en formuleert bijzonder plezierig. Misschien een overweging die vaardigheid in te zetten voor het schrijven van artikelen in ICT bladen. Geen idee voor welk blad het was, Zou C'T Magazine kunnen zijn dat ik lees, waar om versterking werd gevraagd. Jij komt uit de ICT....

Anne-loes zei

Hey koen,ik vind het fascinerend zoals je met het fenomeen ,,ontslagen worden" omgaat,het is voor velen echt nog een taboe,een aanslag op je eigenwaarde,de spreekwoordelijke deuk in je ziel en het grote gevoel van onrecht wat je is aangedaan.je bent dus niet onmisbaar.
Gelukkig hebben we de spreekwoorden en gezegden nog,,op ieder potje past een dekseltje" ,,achter de wolken schijnt de zon" altijd weer...,,na regen komt zonneschijn" na die zonneschijn ook vaak regen,maar dat vertellen we er niet bij." ,,niet geschoten is altijd mis" ,,doe maar gewoon, doe je gek genoeg"
Dus koen, doen waar je nu al goed in bent, ga schrijven,ik vind het leuk die blog's je heb dus talent om te schrijven...misschien moet je er wat mee doen,er zijn nog wel eens vacature's vrij bij de vakbond,
Maar vergeet één belangrijk spreekwoord niet, ,,na gedane arbeid,is het goed rusten" ik kijk alvast uit naar je volgende blog..doei,doei