maandag 10 oktober 2016

De Zoektocht, dag 8

Vandaag had ik deel 1 van de training " Solliciteren" en in de aankondiging stond dat ik mijn mobiel mee moest nemen omdat wij ook echt zouden gaan bellen.

"Maar ik ben nog helemaal niet zover om te gaan solliciteren, eerst moet ik weten wat ik nu precies wil, welke (groepen) mensen wil ik coachen, wie zijn die mensen , wat hebben zij nodig en kan ik hun daar bij helpen?"

Maar gelukkig was het bellen niet bedoeld om meteen te solliciteren, maar vooral een oefening om met een aantal aangedragen handvatten vooral door te vragen over het inhoud van het werk. Daar in een vacature vaak niet precies staat hoe je gemiddelde dag eruit ziet. En dat kan natuurlijk geen kwaad bij mijn zoektocht.

Helaas kreeg ik niemand van de door mij geselecteerde bedrijven te pakken, we hebben het blijkbaar lekker druk met z'n allen.
Maar een aantal van mijn klasgenoten was het wel gelukt en zij vertelde dat wat wij geleerd hebben echt goed werkt en dat geeft mij vertrouwen om de komende weken vooral verder te gaan met bellen.

Het tweede deel van de dag vooral tips gekregen om mijn cv en nog belangrijker, mijn sollicitatiebrief te verbeteren. Veel bruikbare informatie en ook leuk en goed gebracht door de trainster van USG/Restart.

Al met al een lange dag, maar ook een tevreden gevoel.
Op naar dinsdag!

1 opmerking: