donderdag 6 oktober 2016

De Zoektocht, dag 6

Vanmorgen met een bak koffie voor mijn neus weer verder gegaan met mijn zoektocht.
Via indeed.nl op zoek naar vacatures, om erachter te komen waar er behoefte is aan een coach / trainer en ik niet alléén wil zoeken in het domein waar ik gewerkt heb, de verzekeringswereld.

Al zoekend op het woord "coach" vind je veel vacatures in diverse branches en ook de verschillen in functie-inhoud helpen mij om mijn zoektocht specifieker te maken, een beetje focus kan geen kwaad in het oerwoud van vacatures.

En je komt hele leuke functies tegen, wat dacht je van "ongelimiteerd vakantiedagen" of "slechtzienden helpen bij het maken van een radioprogramma".
Over veel functies twijfel ik of ik wel geschikt ben, maar toch zet ik ze in mijn lijstje, zodat ik langzaam maar zeker die juiste horizon in mijn hoofd krijg. En natuurlijk ga ik er een aantal bellen om te onderzoeken wat er nu werkelijk gevraagd wordt. Vacatureomschrijvingen bestaan meestal uit niet meer dan een aantal steekwoorden, hoewel ik er ook een aantal van 4 (!) A4tjes ben tegengekomen.
Het zoeken en bellen is ook een onderdeel van de training waar ik maandag mee ga starten bij Restart, vier weken lang elke maandag "solliciteren kun je leren".

En jawel, ik ben zojuist gebeld door RTL-Z en geïnterviewd over het waarom van mijn blog en mijn openlijk communiceren over het feit dat ik geen baan meer heb. Was een leuk interview en ik ben erg benieuwd wat ervan terugkomt in het artikel wat erover geschreven gaat worden. Jullie horen vast meer!

En nu weer verder met de zoektocht!


1 opmerking:

edoderoo zei

Volgens mij is openlijk communiceren cruciaal. Je netwerk gaat voor je mee zoeken, en dat kunnen ze alleen als ze:
a) weten dat je wat zoekt
b) weten wat je ongeveer zoekt